poduszkowietz

"Niczego nie daje zapadanie się w marzenia i zapominanie o życiu." – Czyżby?…

Zostałam oTAGowana przez Patrycję Czerwiec 3, 2012

Filed under: na marginesie — finkaa @ 12:45 pm

Chyba wszyscy znają już tę zabawę, gdyż krąży ona po blogach już od kilku ładnych tygodni. Mnie zaprosiła Patrycja, za co bardzo dziękuję. Dla przypomnienia i zgodnie z zasadami przypominam regulamin.

odpowiadacie na zadane przez Tagera pytania i wymyślacie 11 swoich dla wybranych 11 osób.

 
 

 1. Czy napisałaś kiedyś list do autora książki, którą akurat przeczytałaś? Albo myślisz o tym?

Wydaje mi się, że  jedynym autorem książki, do którego napisałam mail był Ozzy Osbourne. Niestety, mój mail nigdy nie dotarł, gdyż skrzynka Ozzy’ego była zapchana. Aha, i jeszcze mail do Andrzeja Pilipiuka. Miałam do niego pewien interes… 🙂 Niestety, również w tym przypadku nie otrzymałam odpowiedzi. 🙂

 
 
2. Jaka jest wg Ciebie najlepsza książka z fantastyki? Poleć mi jakiś tytuł biorąc pod uwagę, że nie czytam tego gatunku, a chcę poznać.

Tutaj mam pewien problem. Przyznam, że nie lubuję się w tym gatunku. Nawet nie wiem teraz czy dobrze sklasyfikowałam książki, które wymienię, ale w tej dziedzinie polecę tylko Harry’ego Potter’a, Opowieści z Narnii, oraz genialnego Jakuba Wędrowycza.

 
 
3. Czy pamiętasz książkę, dzięki której pokochałeś swojego ulubionego autora?

Jest wielu autorów, których cenię, ale tylko jeden należy do absolutnie ulubionych. Jest to Edward Stachura, a miłość do niego objawiła  mi się podczas słuchania płyt Starego Dobrego Małżeństwa z jego słowami. Dopiero potem przeszłam do wierszy i prozy. Niestety, nie pamiętam od czego konkretnie zaczęłam. Może od „Siekierezady”…

 
 
4. Pomyśl sobie, że nie możesz czytać, powiedzmy przez jakiś czas. Nie masz dostępu do żadnej książki, co robisz, czym się zajmiesz w wolnych chwilach?

Jeśli mogę mieć komputer to uczę się hiszpańskiego. Ostatnio tak właśnie spędzam większość wolnego czasu. Natomiast jeśli komputer jest zabroniony to wyszywam.

 
 
5. Lubisz Targi Książkowe?

Pewnie bym polubiła, gdybym była chociaż raz. 🙂
 
 
6. Jak wypowiadasz słowo ‚wydawnictwo’ pierwsza myśl, to?

ZNAK – chyba dlatego, że napisali do mnie mail prawie na samym początku blogowej przygody i otrzymałam mnóstwo niezłych książek.

 
 
7. Zakładka do książki to dla Ciebie…?

raczej nic sentymentalnego. Wiem, że niektóre są ładniejsze od innych, ale przyznam, że tylko jedną darzę większym sentymentem. Jest to prezent od koleżanki, przywieziony z zagranicy. Większość reszty to reklamówki literackich premier.

 
 
8. Czy jakaś książka Cię zawstydziła?

Wydaję mi się, że pewne książki mogły mnie zawstydzać, gdy miałam 13-16 lat. Czułam, że może sięgam po nie zbyt wcześnie. Do takich książek mogły należeć choćby „Al” lub „Ptasiek”  Williama Whartona.
 
 
9. Lubisz poezję? Czy jest wiersz, tomik do którego wracasz?

Lubię poezję, chociaż muszę mieć bardzo specyficzny nastrój, aby do niej sięgnąć. Po inspiracje cytatowe (np. do przeróżnych wpisów, liścików itp.) sięgam najczęśniej do Stachury. On jest dla mnie studnią bez dna.
 
 
10. Jaki jest Twój ulubiony cytat?

Mam ich kilka. Na przykład: „(…) i wszystkie drzewa świadkami, że słowa są tylko echem niewyrażalnego zachwytu.” (Edward Stachura), „Ręka to fajna sprawa. Nie angażuje specjalnie osoby, która ją daje, a bardzo uspokaja tę, która ją otrzymuje.” (Anna Gavalda „Po prostu razem”), „Tylko dzieci i głupcy wierzą, że wystarczy zakryć oczy, aby zmory odeszły.” (Paul Richard Evans „Obiecaj mi”)
 
 
11. Książka, której teraz wyczekujesz, to…?

Dalsze losy  Troy Chance, z książki „Learning to swim”. Owszem, książka była dobra, ale prawdziwym powodem jest to, że po jej zrecenzowaniu odezwała się do mnie  autorka i obiecała, że jak tylko wyjdzie część druga, przyśle mi ją prosto z Kanady. Wspominała coś o czerwcu, więc czekam… 🙂

 
 
 

Przypuszczam, że większość z Was brała już udział w zabawie, ale pytania się zmieniają, więc jeśli zechcecie odpowiedzieć, będzie mi bardzo miło. A oto lista osób, które ja chciałabym otagować.

 

 Giffins 

Kasandra-85 

Ew 

Edyta 

 Miqa

Maialis 

Archer 

Jędrek 

Tajus  

Cyrysia 

Ania 

 
 

Oto pytania: (Mam nadzieję, że nie musiały być związane z literaturą)

 

1. Czy masz w domu jakiegoś zwierzaka? Jak układają się Wasze stosunki?

2. Czy cieszy Cię perspektywa Euro w naszym kraju?

3. Jeśli mogłabyś/mógłbyś napisać biografię do kogo i dlaczego?

4. Jeśli mógłbyś/mogłabyś poznać jedną znaną osobę osobiście, kogo i dlaczego?

5. Czy czytałeś/czytałaś sumiennie lektury szkolne?

6. Dlaczego jesteś blogerem/blogerką?

7. Jakie znasz języki obce? Który język podoba Ci się najbardziej?

8. Jakie jest Twoje ogólne zdanie na temat nauczycieli w polskich szkołach? Jak ich wspominasz?

9. Morze czy góry i dlaczego?

10. Na pewno brałeś/brałaś udział w jakimś konkursie. Jaką największą nagrodę zgarnąłeś/zgarnęłaś?

11. Wyobraź sobie, że pewien autor chce napisać o Tobie książkę, a Ty masz wybrać rolę, w której wystąpisz. Kim będziesz?

 
 

Miłej zabawy!!! 🙂

 

11 Responses to “Zostałam oTAGowana przez Patrycję”

  1. kasandra_85 Says:

    Świetne odpowiedzi. Nauka hiszpańskiego? Ostatnio również myślę o poznaniu tego języka:)
    Dziękuję za zaproszenie. Już brałam udział w zabawie, więc tym razem się wstrzymam, choć mogę pokrótce odpowiedzieć na niektóre pytania: od jakiegoś czasu w domu nie ma już zwierząt, nie czytałam lektur szkolnych sumiennie i często wybierałam tylko te, które czułam że mi się spodobają (ale o tym cicho sza:D), zdecydowanie wolę góry, często biorę udział w konkursach i największą nagrodą był rower dziecięcy (dla siostrzeńca) oraz dwukrotna „4” w lotto…
    Pozdrawiam!!!

  2. giffins Says:

    Też mam tylko jedną zakładkę, do której jestem przywiązana (z Audrey Hepburn), reszta to właśnie reklamy nowości wydawniczych. Czytałam jedną część przygód Jakuba Wędrowycza, ale jakoś nie mogę się do niego przekonać – może kiedyś 🙂 Świetne odpowiedzi i bardzo dziękuję za zaproszenie do zabawy, ale szczerze mówiąc raczej unikam tego Tagu – wolę zadawać pytania niż na nie odpowiadać :)) Pozdrawiam :*

  3. finkaa Says:

    @ Kasandra, ja mam psa i żółwia, z lekturami u mnie identycznie, największa nagroda to telefon komórkowy wart 600 zł. Dzięki za błyskawiczny udział w zabawie. 🙂

    @ Giffins, rozumiem. Pozdrawiam 🙂

  4. miqaisonfire Says:

    Ja już na podobne pytania odpowiadałam, także po sesji odpowiem jeszcze raz na Twoje (jak nie zapomnę;/)
    Cieszę się, że nie stronisz od poezji 🙂 Mam tak samo jak Ty.

  5. Ew Says:

    Dziękuję bardzo za to wyróżnienie, ale niestety nie biorę udziału w tego typu zabawach… 😉

  6. Jedrzej44 Says:

    Znak do Ciebie sam napisał? Z nutką zazdrości pytam się o to, bo ja pisałem do nich i nawet nie dostałem powodu odmowy. A zaproszenie przyjmuję:)

  7. anna3101 Says:

    Mam nadzieję, że nie będzie Ci przykro, jak zaznaczę Cię z powrotem, jestem ciekawa odpowiedzi na moje pytania 🙂

  8. finkaa Says:

    @ Jędrzej, no tak, napisał pierwszy, już dawno temu. Żeby Ci nie było przykro powiem, że pierwszy i prawie jedyny (oprócz Studia Astro i jednej książki z Pascala) 🙂 🙂

    @Aniu, cieszę się, że przyjęłaś moją propozycję. Z chęcią podejmuję wyzwanie. 🙂

  9. cyrysia Says:

    Ciekawe wypowedzi. Dzięki nim mogłam się dowiedzieć o tobie czegoś więcej.
    Dziekuje również za zaproszenie, lecz wybacz, nie skorzystam, gdyż nie biorę udziału w tego typu zabawach.
    Pozdrawiam cieplutko.


Skomentuj

